Pirat

Gårdagen var okej. Jag hade ganska roligt iallafall, dock hjärtsmärtor hela natten/morgonen. Men man ska tänka possetivt ;-) Ikväll ska jag på halloween maskerad, och jag har inga utklädningskläder. Funderar på att bara slänga ihop något och vara pirat. De lär ju funka. Lagomt läskig liksom.


Rest in peace

Ajjemen, allahelgona helgen nu då. Kan bli en riktigt rolig helg eller riktigt dålig, de återstår att se. Är iallafall ledig och det är sjukt skönt.


Hanna och jag för många många år sedan.

Kom precis ut ur duschen och ska slänga i mig lite mat nu sen iväg till graven och tända ljus. Sen ska jag iväg och träffa vännerna + förtära lite bärs! Gott då? Ja. Håll tummarna för lyckad helg. Ciao!


same same


Music



Hahaha, jag blir så lycklig när jag hör den här låten. Som ett rus. Sommaren 2007 säger jag bara. Mini market mc 3. Oa oa!

anxiety

Paranoias brought me to my knees
lord please please please
take away my anxiety


Lovdagar

Det är lov och jag har försökt hitta på så mycket som möjligt om dagarna därför inget skrivande. Första natten jag sover hemma inatt också. Så ni ser ju, det är så här det ligger till.

No matter how hard I try

The sunset outside my window has lost all its glow
The rose in the garden doesnt bloom any more


Music


Ny vecka..!

Måndag, måndag. Alltid lika jobbigt.


Ska hoppa in i duschen nu, sminka mig lite och leta fram kläder. Klockan fyra ska jag vara på Railway. Krögarfest ikväll. Kan bli ganska kul tror jag dock ska det bli kul att se hur denna kväll slutar.

          Men men! Måste röra på fläsket innan klockan springer iväg som vanligt..

Denna helg..

Jaha, redan inne på en ny vecka. Satan i gatan vad dagarna springer iväg. Nu är det lov också. Inte för att det känns riktigt pga jobb.

I fredags vart jag ju på Railway till klockan tio kanske. Då fick jag skjuts hem och skyndade mig att duscha byta kläder och sminka om mig sen blev det utgång på en gång. Dock riktigt lungt för min del. Det blev även subway med pontus carro och desiré innan jag gick hem med Pontus. Vid statoil fick jag skjuts resten av vägen utav Jocke, mycket snällt :-)

Också i Lördags då, Eva Eastwood spelade på railway. Det var grymt bra och verkligen jätte kul att träffa alla som var där som jag kände, vissa som jag inte träffat på flera år. När det var slut så gick jag iväg med Robban och Emil, robban försvann efter ett tag och vi åkte hem till Martin där de var en hel del folk. Har inte så mycket mer att tillägga.

Söndag blev en riktigt lugn dag. Ledig för en gång skull ( ..hehe ). Var hemma hos David med Sebbe och några till. Gick på ica och köpte frullerulle och tog de vara lungt. Somnade tidigt denna kväll. Säkert redan klockan åtta för att jag var så less. Vaknar dock vid ett något för att det ringer i mobilen och jag fattar absolut ingenting av detta samtal. Hm...

Eva om kjell

Ska dra i mig några koppar kaffe nu sen iväg till Railway. Ikväll spelar Eva, ganska många jag känner som ska dit, så de kan bli kul.


dark

It's hard to hold a candle in the cold november rain


Home sweet home

Hemma. Trött. Godnatt.


Iväg

Känns som att jag inte gör något annat än att sprigna hit o dit och jobba. Men ska inte jobba på bim i helgen iallafall, ganska skönt om jag får säga de själv. Min enda lediga dag på typ tre veckor. Så kanske blir ledig på tisdag också om jag har tur. Imorgon spelar Eva Eastwood, på måndag är det krogfest osv. hoppas på mycket folk, dock inte så mycket a la carte.. om man får säga så.. !

Ska snart gå iväg till Railway, ska bara stoppa något i munnen och sminka mig lite..

Eva Eastwood

Måste rusa iväg till railway saloon nu, bråttom. Kommer nog hem sent ikväll.

     Föresten, Eva Eastwood spelar där på lördag!! 
 Förköpsbiljett kan köpas på entré sundsvall.




What to do?

Har provat att mobilblogga två gånger idag. Dock inte kommit fram än. Kommer de fram senare så förstår ni att de är sen idag.

Today -  Vakna hos caty, tog bussen till hennes skola och sällskapade henne och tommy. Stan en sväng. Köpt en blå/svart leomöstrad lång kofta, ätit taco tallrik på charm. Träffade på en lärare. Gick till railway. Gjort såser, dressingar, knådat ihop en hel del 250g hamburgare,  gjort texmex mat varav bara köttfärsen på 5 kg, kikat på dambasket, ätit tacos en gång till, kollat på arga snickaren, solat lite lätt med caty.  OSV OSV..

En hel del alltså. Nu tänkte ja ta ett bad men märkte att det kanske vart lite för sent. Får kliva upp tidigare och göra det på morgonen istället då.

Nytt till mig och mamma.



När jag skulle köpa present till mamma hittade jag mer saker till mig själv än till henne. Så typiskt. Ormskinnsleggings från wear it, supermysiga vantar från kappahl, lika så snoddarna. Till mamma köptes det en stor bodybutter ifrån bodyshop med satsumas lukt, vantar ( finare än mina då.. haha ) och blommor :-) 


Bertender

Funderar på att ta en bartenderutbildning utomlands till sommaren. Finns hur många olika som helst. Har sätt att det ska finnas en för ca tio tusen på två veckor i thailand men jag anser att man inte kanske hinner med så mycket under den tiden, de är ju trotts allt jätte lång resetid och allt sånt. Så jag har hittat en som är på tre veckor och går på något över tretton tusen som ligger i spanien. Det är lätt värt det tror jag, riktigt billigt för en utbildning.. :-)



- Flyg tur/retur till Malaga från Stockholm
- 3 veckors Boende med Tv och matlagningsmöjligheter 2 Min Från Strand, Nattliv och Skola
- Transport till och från flygplatsen i Malaga
- Välkomstdrink
- 3 veckors intensivutbildning i Spanien med teori och praktik
- Exlusiv Flairingutbildning varje dag på stranden
- Praktisera i riktiga barer nattetid
- Blanda samtliga drinkar med riktig sprit
- VIP-kort samt fri entré till dom hetaste klubbarna på kusten
- Vårt Internationellt godkända Kursmaterial samt drinkrecept
- 3-rätters Avslutningsmiddag med fri dryck
- Vinprovning, Vinkunskap
- Spännande Dagsutflykter till Aqualand, El oceano Beach Hotel etc..
- Ett Internationellt diplom/kursintyg samt Barkurser.se´s Officiella Legitimation
som du visar upp vid framtida anställningsintervjuer
- Sol, bad, nya vänner och fantastiska utekvällar!

 
         ... de där låter väll as bra tycker jag, vad tror ni?

Snabbmat

Har läst att både tacobar och burger king ska öppna i Sundsvall. Va tycker ni om de? Själv tycker jag att det är nog på tiden alltså! ;-)

plutten



Jag vet att det inte är som någon droppe i havet men snart är stormen över min vän.


present?

Har nyss ätit lite och ska precis hoppa in i duschen. Sedan bär det av mot birsta eller stan. Måste köpa present till mor min som fyller år idag. Min mormor fyller också år idag faktiskt! Grattis grattis grattis..

I söndags tänkte jag '' Gud, vad skönt med tisdag, då är jag ledig!! ''.. men kom på i måndags att jag skulle jobba på body in motion idag. Bra bra bra att pengarna rullar in men de hade ju varit kul att inte missa middagen hemma hos mormor. Mormors mat måste nog vara den bästa. Så klockan fyra börjar jag jobba, och innan det blir det stan eller birsta då.



Chathrine, tänker på dig! Hoppas det går bra idag.
Bara ringa om du behöver prata.. ♥


Music


Denna helg alltså..

Denna helg har jag varit på railway och kockat på eftermiddagarna och gjort lite allt möjligt där på kvällarna. Sen direkt när jag har kommit hem har jag dragit hem till Caty i ett par timmar.

Idag är det söndag. De känns som att alla mina vänner är bakis utom jag. Riktigt skönt måste jag säga. Har jobbat idag och har varit hemma nu i en timme. Tänkte dra iväg på bio med tommy nu snart :-) Pölsa är med i filmen så de måste ju vara sevärt!


program

Ligger i sängen och kikar på 2 ½ men just nu, tänkte sova efter det. Har problem att sova om nätterna men de är väll bara att försöka. Som igår natt så låg jag bara och funderade, så kom jag på fetaste receptet på en desert, (Är nog ganska ensam om de också, måste provlagas!) så jag klev upp för att leta penna och papper och skriva ner. Sen kunde jag sova. 


      Natti natti..♥

Häst och vagn

Idag blev det en sväng på stan med André innan jag började på Railway. Vi kikade på skjortor och delade på en pizza, bla. Och de gick bra där borta, fick även skjuts hem vid halv tio kanske .. i vit limmo. De är ju inte alla dagar de händer. Hö-hö..


Iväg

Kom precis ut ur duschen. Ska kleta på mig lite smink. Vandra ner mot stan, fixa med lite papper på jobbet och sen iväg till railway.


Bild från idag, höst.

kidz

These kids so fast they grow.
They learn so quickly now, that there's no future, and there's nowhere to go.


brownie

Innan jobbet blev det en prommis med Cathrine och vovvsingarna. Sen blev det ju jobb för min del. Stängde med Carro vid åtta snåret och fick skjuts hem av pappsen efteråt. På kvällen blev det en solning med Cathrine och massa prat.


    Nu ligger jag i sängen och kikar på lite 2½ men, så bra!
Imorgon börjar praktiken, ska bli kul att träffa alla där igen.


work to do

Ska kleta på mig lite smink nu sen drar jag iväg ner mot stan. Jobb klockan fyra tills ikväll!

          träna träna imorgon, catyyyyyyyyy vi ligger efter!


Minnne

Efter jag fotat igår fick jag mitt minne bytt i mini datorn. Superbra!
Sen hade jag inte så mycket annat för mig så for ner till barista för kaffe och prat typ..

Börjar jobba idag klockan fyra och vet inte alls vad jag ska göra tills dess. Ganska tråkigt. Ska egentlgien börja jobba fyra imorgon också men min praktik drar igång imorgon och jag är på praktiken då jag egentligen ska jobba. Så de blir lite svårt. Ska ringa ner till min chef snart och kolla upp hur det blir med det dära. Praktik är ju skola och skolan gå ju före.

Nu ska jag göra lite kaffe sen får jag se vad som händer helt enkelt! :-)


Höstiga porträtt


Idag fotade jag en hel del höstiga porträtt på Cathrine och hennes hund Eddie.
Här har ni tre stycken, mer kanske ni får se senare.
Har redigerat dem lite snabbt idag den lilla tiden jag fick ikväll.








fight

I keep doin' my own thing, walkin' tall against the rain
Almost there, don't give up now


stuga

Vaknade för snart en timme sedan. Är ledig idag. Ska dra i mig lite kaffe snart sen ska Fredde komma hit så åker vi och hämtar ut pengar som han ska få att sätta in till bolaget som har hand om stugorna där vi ska hyra. Vi ska alltså hyra stuga i fjällen till nyår. Inte bara jag och fredde om ni uppfattade det så. Haha. Vi blir en del. rättare sagt tio-tretton stycken. Kommer nog bli grymt kul!

monster

I'm a problem
That'll never ever be solved

I'm a monster
I'm the only thing I'm afraid of


Skön helg!

Riktigt skön helg måste jag säga. Skulle egentligen åkt till sthlm över helgen därav ledig helg ifrån jobbet. Dock blev det lite problem och det vart aldrig så att jag åkte.

Istället blev det såhär..
Fredag: I restaurangen på skolan idag stog jag i disken, grymt skönt måste jag säga. Kalla mig knäpp men de är terapi att stå i disken med hög musik i lurarna. Bra till en dag då man är argargarg. Åt god mat i restaurangen med de andra. Diskade färdigt och mötte sedan upp Caty på stan. Fick med mig en del grejer hem. Kan visa er senare om ni har tur. Mot kvällen hade jag det allmänt trevligt med vännerna :-)




Lördag: Vaknade upp i Catys säng av att hon ligger och glor på mig med sina stora ögon klockan åtta på morgonen och säger '' Jaha, är du också vaken? ''. Haha. Vi somnade om och sov till elva ungefär. Sedan åkte vi ut till Alnö med hennes lillebror och badade på alnöbadet. Jätte kallt i vatten faktiskt, till och med i barn poolen, konstigt nog. Haha. Sprutade även ner en badvakt med dusch slangen. Såg henne faktiskt inte. Men de vart ganska kul. Vi åkte tillbaka till henne och svullade pizza. På kvällen köpte vi nötter godis och dricka. Såg lite filmer och så.

Och nu är det ju söndag. Ledig. Och helt ärligt, jag har glömt bort. Vad gör man på en ledig söndag? Jag har legat i sängen halva dagen och bara funderat på vad jag ska göra. Pratat med lite folk för att se om någon vill hitta på något men dem verkar bara ligga hemma och läsa böcker eller kolla på tv. Jaja, det löser sig nog.

 


Music


Music


kläder kläder kläder

Lindex


hungrig

Jag är jätte hungrig. Haha, vet inte alls hur det kom sig. Men jag är inte hungirg på de viset att jag vill äta ett äpple. Utan jag vill ha en taco tallrik eller en stor big boy burgare. Haha, detta är en på miljonen att något sådant skulle hända. Jag är konstig. Fast nu när jag tänker efter har jag bara hunnit äta en falukorvs macka och två mandariner idag. De är inte så mycket faktiskt. Men nu ska jag försöka sova. Ciao!


work to do



Nu drar jag iväg och jobbar.

cab

i want to live where soul meets body

and i do believe it's true that there are roads left in both of our shoes
but if the silence takes you then i hope it takes me too


Skyddat nummer

Folk har ringt mig nu på morgonen en hel del med skyddat nummer. Det gillar jag inte. Brukar svara när jag vet att jag väntar samtal ifrån någon. Men det gör jag inte och dem jag skulle kunna ha väntat samtal ifrån har jag lagt in nummret deras på min mobil.

    Nu måste jag hoppa in i duschen.  
 skola - stan en sväng - jobb !

body in motion

Möte på jobbet nu ikväll. Även provsmakning på de nya vi ska börja med på lördagar. Brunch!
Så från och med denna lördag kan ni komma in och äta brunch på mitt jobb. Ganska anorlunda dock jämfört med på andra ställen men så är det ju där jag jobbar. Men tror det kommer funka, lite små ändringar kanske så blir det nog superduper! Dessutom har vi nya omklädningsrum på jobbet, fin fint vart det. Kicki var även in en sväng på jobbet idag och hälsade på! Kul kul:-) haha..


Så nu har jag nyss kommit hem, blev verkligen sent. Sitter och dricker citronvatten och lyssnar på lite the ting tings , dom är faktiskt ganska bra tycker jag. Första gången jag hörde dem var då deras första album släpptes i början på år 2008. Snart två år sedan alltså. Fastnade för rösten och stilen ganska lätt. Dem har lite egen stil och det gillar jag. Och konstigt nog blev det inte förrän i sommras de kom ut på radion med låten thats not my name. Så nu är ju den ganska uttjatad men tillbaks till vad jag ville komma fram till. Satan vad radio är seg med att få ut ''ny'' musik! Blir helt undran ibland. Så som dem sjöng i reklamerna på rix fm '' bäst musik just '' och ibland sa dem '' alltd ny musik här på .. ''  .. ja som sagt, ibland undrar man ju.



Däremot att Hardcore superstar och rammstein kom ut med nytt album fick dom tydligen reda på välldigt fort på radion. Men det var ju rockklassiker och dem kanske ligger aningen före i teknikens värld jämmfört med P3. Haha. Gillar hardcore superstars nya album ( dom ska även spela i sthlm på fredag när jag ska dit, hoppas jag kan se dem ! ) och rammsteins konsert  i februari ska jag nog gå på. Sen var det ju så att jag ville gå på Marilyn Mansons konsert i globen till helgen men den konserten blev inställd. Kännes faktiskt ganska bra på ett sätt. Då kan jag se han lite senare. Dessutom vill Kiss komma tillbaka till sommaren eller nästa höst så de blir en jäkla massa artister att se!

bananers

Nu går jag till skolan och har engelska, efter det blir det jobbar jag kväll.


Coffee


mördare

Idag kanske lögnerna inte längre är myter som förr.
Ingen bryr sig om du ljuger för dig själv.
Men när det gäller andra och allvarliga saker bör du passa dig.
Det kan ta mindre än en sekund att förstöra någons liv.

Du är en mördare.
Låt dina panikatacker gå lös, vi bryr oss inte längre.


Music


who can say where the road goes

who can say why my heart cries?

ny shoppat!


Nyshoppad grå tunika/tröja ifårn Gina tricot idag!

Shoes


Waaaoohw, dessa godingar vill jag ha från Tanja S London. Jag skulle sova med dem på.

Rihannas new haircut



Rihannas nya hår. Det ser inte klokt ut. Men hon vill väll som vanligt sticka ut och göra något som ingen annan. Dock påminner hon mig om folket i Nacksta för ett par år sedan. Fanns nog ingen som hade missat grejen med att ha blonda slingor. U U u u ä ä ä h ! !

bullar

Idag har jag jobbar och ikväll har jag och Cathrine bakat bullar, nu ska jag sova! Natti natti..

less

''Ger troligen upphov till ett psykiskt beroende och
verka utlösande för ett våldsamt beteende.
Sambanden är dock svåra att studera..''

Du döljer, du bedrar, ändra dig medan du oss har kvar.
 


Bageri och musik

Var på ett nytt fik idag. Eller bageri kan man nog mer kalla det. Hur bra som helst måste jag säga. Allt är handgjort ( inga maskiner, inte enns blandare och sådant ) Plus att priserna var rimmliga, villket jag sällan tycker att de är på fik nu för tiden. Riktigt bra måste jag säga. Minns inte vad stället heter med de ligger om hörnet vid stekhuset. Bagaren stod och pratade med oss ganska länge, hur trevlig som helst!


Sen gick vi en vända på stadshuset. Vi träffade på Mange myt och satt och surrade lite. Han provspelade inför oss och tycke att vi skulle komma på han releaseparty nästa fredag, och visst ska vi det! Trevligt trevligt.
På vägen hem kom jag på att jag hade min cykel i stan, men när jag gick dit så hade någon snott den. En aning less jag blev då? Någon har snott två cyklar för mig under loppet av två månader. Inte kul alls. Jag är inte menad att ha någonting ifred.

Music



Vet inte om jag själv gillar han så mycket. Men låten är väll helt okej. Han spelar på stadshuset ikväll för er som är intresserade.

Föresten



Första gången jag såg denna tröja var i sthlm påväg till turkiet, en tjej som skulle på samma resa som mig. Såg den på vägen hem också. Ni vet talvan med den ledsna pojken? Jag älskade den när jag var liten men jag ville nästan börja gråta själv när jag såg den. Så djup. Jag blev kär i en t-shirt. Haha. Tro de eller ej, jag gillar den verkligen skapt. Kostar 599 kr tror jag det var. Men är berädd på att betala det. Det är konst! Ska kika efter den idag. Har inte sätt den i butik här än. Men kanske..

Lördag

Nu drar jag ner på stan och fikar med kolega. Ikväll är jag förmodligen med Kricke!


im good im gone

I'm walking by the line
Not here but in my mind

I'm working
I sweat
but it's all good so I walk on


Bilder från igår


Min fredagskväll

Hade verkligen kul igår.. fram tills klockan blev tio(!!). Vi bowlade tills dess alltså. Sedan följde vi med .. chrippe? till hans kompisar på östermalm.
Eller en sak som var roligt var att en kille tycke jag såg ut som en kyckling när jag skrattade, och undrade om det verkligen inte var någon som har påpekat det innan. Haha de var så kul. Kan bero på att jag blev en aning övertrött.
Sen började jag och Caty gå hemmåt efter ett tiden. Christian och Christoffer föjde med oss en bit. När dom gått ifrån oss pallade vi äpplen, ( hur gammal är vi ?! ) och kastade dem till jocke men han uppskattade dem inte. Hm.

De var iallafall min fredags kväll. Den kunde ju ha blivit bättre.

To do



Servering
o  Prata med jobbet
o  Äta kina mat
o  Stan (?)
Bowla (?)


Caty om sårbarhet


Sjusovarn

Serveringen började klockan nio imorse. Dock kommer inga gäster förrän klockan elva. Men endå. Bra jobbat. Jag har lyckats igen. Ska bara dricka upp mitt kaffe sen går jag. Fan. Jag ser verkligen förjävlig ut. Inte bara påsar under ögonen utan liksom.. påsar lite överallt över hela ansiktet. Typ. Inte så vacker. De märks att jag inte kan sova om nätterna.

Idag + Ikväll = Servering + Ner på jobbet en sväng + Stan (?) + Middag (?) + Bowling

miss u


Dagens och morgondagens

Idag
¤ Skola ( endast gympa, skönt )
    Hem en snabbis
¤ Jobb
    Hem en snabbis
¤ Sola och umgås med Caty

Imorgon
¤ Skola
¤ Ringa Railway saloon

¤ Birsta eller simma

                            


wyclef jean

 that type of tears that money couldn't buy


RSS 2.0