Nyttigare pizza med bakpulver



5     dl     mjöl      ( Jag tog 2,5 dl vanligt vetemjöl och 2,5 dl grahamsmjöl villket gör det nyttigare och matigare med fibrer! )
2     tsk   bakpulver
50   g      margarin
1,5  dl     mjölk

Dela margarinet i små bitar och blanda det med det torra tillsätt sedan mjölken och gör till en fin deg som du sedan kavlar ut. Lägg den utkalvade degen på ett  smörpapper på en plåt med lite olivolja på. Bred ut passerade tomater på degen och lägg sedan på de pålägg du gillar på en pizza och oregano.

Grädda ca 15 min i 250 grader. 



Föresten!  Det var första gången jag gjorde hemmagjord pizza själv och det var lättare än jag trode. Blev ungefär som en fullstor vanlig pizza men jag delade den med mina förälldrar, vi fick tre bitar var och blev proppmätta. Lär bero på degen, helt klart mycket godare! Gick mycket fortare så det är ju ett stort plus. Mat som tar lång tid att göra är ganska tråkigt, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0