övningsköra

Just nu: Gröna äpplen + trocadero + alannah myles!

Blev till att övningsköra lite förut..
Jag och pappa åkte iväg till stugan en sväng sen for vi till farmor också. Där blev det te och rostat bröd och mys med charlie eller karlsson som jag alltid sagt -  Min kusins katt som numera bor hos min farmor. Fick med oss ett stort albumt fyllt med brev ifrån farfar. Små kul att läsa faktiskt. Men hitta en sak jag inte förstog vad det stog (på polska). ''Kallam was'', någon som vet vad det kan betyda? Hittar det inte på Google's språk program. Säkert bara nån skitsak men kul att veta vad det betyder liksom. Haha en sak som var kul var att han skrev lite invandrar svenska, det var ju säkert för att han kunde så pass många andra språk och var så sällan hemma i Sverige så det var väll få gånger han pratade svenska, men endå var det ganska kul att läsa eftersom att invandrarsvenskan inte alls var likadan då som nu.

Nu ska jag väll se på tv och sen sova. Tänkte gå morgon promenad med bror min imorgonbitti. Så det gäller att vara vaken, om inte annat så blir man väll. Justja, skulle ju skriva om Lördagskvällen också. Men det kommer imorgon istället. Hej på er!

''She was a Jukebox Junkie, hand on one hip
Great big eyes and bright red lips
I said hey, yeah-hey-heyyy''

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0