lyckat

Jo, julen blev lyckad endå. Julklapparna uppskattades av de andra och även av mig. Fick bara bra grejer i år, tur det.
Fick lite nya saker till rummet. Tänkte byta färger här. Har svarta möbler, och grå väggar + en svart vägg. Så har jag röda detaljer och har haft det ett bra tag nu så tänkte byta ut det röda mot grön och kanske brunt. Så jag har fått lite gröna kuddar, filt, ljus och gardiner. Super fint. Pengar har jag fått, tänkte köpa nytt objektiv men vet inte om jag vill vänta ett litet tag med det tills jag vet villket jag verkligen vill ha. Smycken, morgonrock, en premunation på chick, nattlinne, parfym och present kort och lite andra små saker.

Massor av glögg, kött och skinka ligger nu och maler i magen, hua va äcklig jag är. Men glögg måste iallafall vara en av de bästa sakerna med julen.

Måste bara säga, haha.. Min morfar börjar bli ganska gammal och virrig. Så han nämner alltid saker som hänt han förr i tiden och pratar om det som om det var förra veckan. Idag vid matbordet berätta han att han åkte till Nedansjö i måndags för att leta reda på en stövel han hade tappat där, men det gick inte att komma fram för dom hade inte plogat där han tappade den. Men de var 1948 han tappade stöveln. Haha, good luck morfar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0