norah

Min mor och far funderar på att flytta till hus. Skulle vara jäkligt härligt faktsikt. Skulle kunna bo hemma tills jag fyller 25 eller något dyligt om de känns bra. Vi har tittat på ett hus i närheten av där vi bor nu och så funderar mormor och morfar på att sälja deras hus till oss. Det huset är i bättre skick och i finare område min personligen gillar vi andra de andra huset mer endå. Vi får se hur det blir. En sak som är lite tråkigt är att om vi köper hus kommer vi förmodligen att sälja stugan. Inte för att vi inte kommer ha råd utan att vi inte kommer kunna ta hand om två ställen sammtidigt. Det blir för mycket att göra och vi vill inte att ett ställe som stugan, som vi byggt upp det mesta på egen hand ska förfalla. Kommer känns jobbigt som fan att sälja stugan. Har mycket minnen därifrån. Kommer ihåg när vi köpte det. Första sommaren donade och grejade som fan. Målade och fixade mycket utvädigt. Vår fd. granne Leif. Han är så jävla skön den gubben. Riktig livsnjutare. Han hade egen nyckel till vår stuga. Så när vi kom dit en morgon så var han redan där. Där stog han barfota i gräset med en pensel i ena handen och en folköl i andra och lyssnade på sån musik han alltid har lyssnat på. ''Gammlastan musik'' sa jag att det var då minns jag. Var väll runt 11 år då eller något. Haha. På kvällen grillade vi alltid och sedan sprang vi ner i sjön och badade. Älskar sjön där på kvällen. Alltid sån sjukt fin solnedgång där. Guldig i början, sen rödrosa. Riktigt fint. I sommars sa jag det till Michaela när vi var där. Vi bestämmde oss för att dra och bada när solnedgången var. Dock blev det nog en hel del för  mycket vin för våran del. När vi kom fram så sluddrade jag fram ''  vi han nog med lite grann av solnengången iallafall '', fast det var solupgången. Haha.

Spotify:Norah Jones – Sunrise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0