Walla..?

- Din mamma är ful och äcklig.
- Din mamma är inte så söt hon heller!
- Vadå, har ni inte samma mamma?
- Nä aldrig.
- Va?! Säg Walla!
- Men walla jag svär på koran.
- Shit, jag trode inte.


Så lät det bland några barn/ungdommar/nästan-invandrare på bussen idag. Jag är absolut inte rasist, har inte helt svenskt blod i mig jag heller. Men vad är grejen med ''VA, SÄGA WALLA!!'', jag stör mig så otroligt mycket på det. Speciellt när de ska säga så om små saker, som de jag skrev åvan tex. Vadå säg walla om att dom inte hade samma mamma, är det svårt att förstå? Inte så att de ska behöva svära på koran osv för att man ska förstå sånna saker. Läs på er religion för fan, haha jag blir så otroligt less. Och andra sekunden så kan de inte skämta om deras religion men använder sånna ord hela tiden. SÄG WALLA, SVÄR PÅ KORAN?!

           Dubbelmoralen,
haha.. var bara tvungen att säga det. Jag är ganska duktig på att störa mig på små saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0