magsjuka?

Alexanda har legat hemma magsjuk måndag och tisdag, Olle spydde på skolan igår och Javve gick hem tidigare idag för han var illamående. Gissa vem som gick hem vit i ansiktet preics innan lunch idag? Jo .. jag.

För övrigt har dagen varit ganska okej. Kul på skolan faktiskt även om man var dö trött första timmen när man stog där i köket runt åtta på morgonen och fin hackade pörjo, hur kul liksom?..
Men sen när man vaknade till blev det roligare som vanligt men rätt vare var så var jag tvungen  att springa på toa, ups. Bara att gå hem vit-face.


Regnbåge som steks i smör och lök, hällde sedan i vitt vin, grädde, dill och salt. Såsen som blev vart ritkigt god men fisken smakade jag aldrig.

Två strömmings fileer ''ihop'' med dill-smör emellan, legat i rågmjöl+vetemjöl+salt innan de stektes, och till hade man potatismos. Jag och sanna gjorde den och de är nog den godaste potatismos jag någonsin ätit. =D

Kocklärarn Anders, Robert, Hampus och Alex.

Sandra uppe på bageriet.


Såg nån parodi film med storebrorsan när jag kom hem sen somnade jag direkt. Dog lite lätt.
Och nu tänkte jag gå och ta lite fil, tvätta bort sminket och lägga mig sen.. fast att somna nu kan nog vara svårt. Men försöka går ju.   Vi hörs imorgon! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man får ju inte dö lite?

2009-02-11 @ 18:05:20
Postat av: Elvira Lagerström

sv: ..jacka? vardå? :P

2009-02-11 @ 19:09:23
URL: http://baraelvira.devote.se
Postat av: Anonym

vi är fan as bra på att göra potatismos! :D

2009-02-11 @ 21:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0